20121006

First project Hand-out / Entrega Proyecto 01 - 13 de Octubre

Next Saturday 13th the first exercise will be handed out. There is not a specific format, although models will not be accepted. You shall bring a document that allows everyone to understand the project from the beginning to its conclusion, reducing your verbal expression (or intervention) to the minimum, i.e., this first hand-out is about the creation of an autonomous and self-explanatory argument. I have not set a minimum common set of documents because I would like that just as you have experimented with a specific material, you should also experiment with the graphical expression of your own project. You must think which are the tools considered to be the most consistent with the proposal, in short, from a graphical point of view, which ones are the most appropriate means to make clear and evident repetition, flexibility, versatility, temporality, rotation, construction, sustainability, recycling criteria or any other criteria you have incorporated into the project. How do these answers have to be displayed on a flat support (depending on the case it can be textured, folding / unfolding, creating music...)?

If someone cannot bring it to class, delivery in PDF format before Saturday at 9:00 in the morning is a must. Please, send it to my e-mail address. Consistency, coherence, effort, experimentation and commitment will be evaluated. These key dates begin to beat the rhythm of the course. The intellectual effort is valued the most. Come one, work hard!

El próximo día 13 se hará la entrega del primer ejercicio para el que no hay un formato específico, si bien no se admitirán maquetas generales. Se trata de conformar un documento que nos permita entender el proyecto hasta sus últimas consecuencias, con la mínima intervención oral por vuestra parte, es decir, la creación de un argumento autónomo o autoexplicativo. No he fijado un material común o mínimo ya que me gustaría que al igual que habéis experimentado con un material, aportéis también una experimentación con la expresión gráfica propia de vuestro proyecto. Debéis de pensar cuáles son los medios más coherentes con la propuesta, en definitiva, cuáles son las herramientas gráficas más apropiadas para hacer legibles y patentes los criterios de repetición, flexibilidad, versatilidad, temporalidad, rotación, construcción, sostenibilidad, reciclaje o cualquier otro que hayáis incorporado en el proyecto. ¿Cómo se han de argumentar estas respuestas en un soporte plano (que dependiendo del caso se puede texturizar, plegar/desplegar, musicalizar...)?.

Si alguno no puede traerlo a clase, su entrega en formato Pdf antes del sábado a las 9:00 de la mañana es ineludible. Lo deberéis de enviar a mi dirección de correo. Se evaluará la consistencia, la coherencia, el esfuerzo, la experimentación y el compromiso. Estas fechas clave empiezan a marcar el ritmo del curso. El esfuerzo intelectual se valora al máximo. ¡Ánimo con el trabajo!

0 comments:

Acerca de este blog


Este blog es una herramienta para compartir información relacionada con la asignatura: ejercicios, aclaraciones, fechas de entrega, notas y cualquier otra información relevante para el seguimiento del curso, que por supuesto no exime de la asistencia obligatoria a las clases. Además, será un escaparate dónde puedan aparecer las propuestas más interesantes de los alumnos, en definitiva, un medio de la Unidad dónde difundir los procesos y los resultados de cada ejercicio. Por ello, los posts más relevantes irán también en inglés, de manera que su difusión sea efectiva para muchas otras personas, incluyendo los profesores invitados.



About This Blog


This blog is a tool for sharing information related to the Studio Unit: exercises, clarifications, submission dates, grades and any other relevant information to follow during the academic year, which of course does not exempt the student from compulsory attendance to classes. It will also be a showcase presenting the most interesting student proposals that is, in the end the Unit’s own means to disseminate the process and the results of each exercise. Therefore, to reach a wider audience, including the invited professors, the most relevant posts will be published in English as well.

Derechos de Autor / Copyrights

La UCJC no se hace responsable del contenido publicado en las diferentes web y blogs editados por los alumnos.

UCJC is not responsible for the contents published in the different web sites and blogs edited by the students.

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP